Tijdens het evenement ‘pitchen voor de zorg’ geven we unieke en innovatieve ideeën en prangende problemen een podium. We mikken enerzijds op nieuwe oplossingen voor gekende zorguitdagingen. Ideeën die nog net dat duwtje in de rug kunnen gebruiken hebben daarbij de voorkeur.

Daarnaast willen we (ongekende) uitdagingen aan bod laten komen waarvoor nog geen concrete oplossing voor handen is. Hier geven we de voorkeur aan uitdagingen waarmee een zorgverlener, – ondernemer of -onderzoeker concreet aan de slag kan.

Uit de ingediende voorstellen worden er maximaal 12 pitches geselecteerd. De selectie gebeurt op basis van volgende criteria:

Impact en marktpotentieel: Welke uitdagingen treffen de meeste patiënten/zorgverleners, welke innovaties kunnen het leven van een zo groot mogelijke groep verbeteren? Welk voorstel heeft het grootste marktpotentieel?

Schaalbaarheid en haalbaarheid: Welke oplossingen kunnen het gemakkelijkst breed uitgerold worden? Welke uitdagingen zijn concreet genoeg om op te nemen en hebben het potentieel op een schaalbare oplossing? Op welke termijn kan een innovatie doorgroeien naar een product, klaar om de markt te veroveren?

Realisatie en partners: Verder krijgen we graag een zicht op wie met de pitches aan de slag zou kunnen of willen gaan. Wil je hier zelf mee verder? Heb je al een idee over welke partners je nodig zou hebben om je idee mee te realiseren, of om je uitdaging op te nemen? Staat je eigen organisatie open voor je idee, is er binnen je eigen instelling bereidheid om een oplossing te zoeken voor je probleem?

Verwachtingen: we kijken of jouw verwachtingen matchen met de opzet van ons evenement.

Kwaliteit aanmeldformulier: Ook de kwaliteit van je aanmeldformulier is van belang. De jury zal zich namelijk inlezen op basis van dit formulier.